mandag 25. februar 2013

Kildesortering


 Her i kommunen kildesorteres det meste! 
Og det er jo en bra ting!  
:)
Jeg skyller og bretter og stapper og leverer til gjenvinning....
 Min samvittighet blir renere for hver plastboks jeg vasker opp.
Sorteringen går helt automatisk, vi er blitt vant til det.
Det hender jeg må rydde litt i søpla etter ungene noen ganger, men...
 Den store utfordringen er ikke sorteringen i seg selv;
Utfordringen er: Hvor gjør man av alle de forskjellige søppelbøttene???
I skuffa under vasken har vi 4 stk bokser; 
-plast
-matavfall
-metall og glass
-restavfall
Da mangler fortsatt en til papp og papir,
i tillegg kommer tomflasker, som jo også må samles opp!! 
Såh!
I sommer fikk jeg hentet fram denne kassen fra under hytta til Svigerfar! 
Jaa! Den vil jeg ha med hjem! 
Og det fikk jeg selvfølgelig. :)
Som kjent så tar ting tid, 
men nå har kassa altså fått jobb som papirsamler..
Den måtte selvfølgelig friskes opp litt før den kunne ansettes,
men med 4 stk hjul,
et gammelt skuffehåndtak
et par skruer og en limpistol
så var den på "lønningslista" her i huset..
 Jeg vet ikke hvor lenge den kommer til å ha akkurat den jobben, men..
Vi satser jo på egenutvikling for de ansatte og at de får utnyttet sitt fulle potensiale..
hvem vet; 
Kanskje kan den bli bladholder,
lekepasser, eller garnlagersjef..?
Muligheter for å stige i gradene her altså! 
Noen gode ideer for karriærestigen til denne gamle kassen fra dere der ute??
:D
God mandagskveld og fin uke!
Husk å kildesortere da! 
:)
LenaE
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig at du kikker innom, og enda koseligere at du legger igjen en hilsen. Hyggelige tilbakemeldinger er som bensin for sjelen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...