tirsdag 23. november 2010

Hva sikter vi mot...?

Hu og hei!
Mye jobbing for tiden! Det innebærer også endel reising, tidsfrister, stress OG dårlig samvittighet - når man går glipp av lysfrokosten og misser tannlegetimen. Ser på mange blogger og ellers i de sosiale medier at folk bare har et par julagaver igjen, kalenderen til barna (den hjemmelagde sorten med sirlig innpakkede, sunne, personlige gaver..! 24stk!) er klappet og klar og bare kjøkkenskapene mangler, før huset er shinet til jul...!? Her i huset er vi ikke kommet helt dit, for å si det sånn..! :) Det blir nok å løpe innom Rema på veg til bussen etter jobb, å kjøpe noe smågodt og putte i kalenderen - ofte et par dager på etterskudd.. Julevasken blir ikke annet enn en såvidt utvidet helgevask (lille-julaften) og julegaveinnkjøpene begynner tidligst den 20.desember..
Ja!-klart jeg er sjalu på alle de som skal 'bare kose seg' i desember!
Men, jeg liker jo å ha utfordringer og mål å strekke meg etter i jobben min, og synes det er veldig tilfredstillende å nå disse og føle at man har fått til noe. -Men jeg ser også at det fort dukker opp nye målsettinger når man har nådd de gamle, og at man retter pilen litt høyere for hver gang.. Da er man plutselig fanget i en evig spiral på jakt etter nye mål og denne flyktige tilfreds-følelsen.. Jeg har bestemt meg for å heller begynne å sikte på denne sorte samvittigheten.. Kvitte meg med alle "burde gjøre", "skulle gjort" og heller konsentrere meg om det jeg faktisk skal gjøre. Jeg skal sette meg små minimål hver dag, slik at tilfredsheten forblir en tilstand i hverdagen og ikke bare en opplevelse innimellom slagene..Kan hende jeg må prioritere bort noen mål, og kanskje senke kravet til å treffe 9'eren istedet for 10'eren i noen sammenhenger, men jeg tror at jeg blir lykkeligere og flinkere til å leve. :)

Phu! Det var mye på en gang! Men noen ganger må det bare ut! :)
Ha en tilfredstillende uke! ;)
LenaE

1 kommentar:

Kjempekoselig at du kikker innom, og enda koseligere at du legger igjen en hilsen. Hyggelige tilbakemeldinger er som bensin for sjelen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...