onsdag 4. august 2010

En liten utflukt..

Idag etter jobb, tok Lille My og jeg en impulsiv Blåbærtur!
Sola skinte og jeg fikk den nostalgiske sommerfølelsen over meg.
Måtte bare ut å tråkke på kjente stier.
Her har jeg vokst opp,
og har så mange fine minner om bading, blåbærturer
og eventyrlige markjordbærsteder..
LilleMy synes nok mammas lille onsdags-utflukt
var en fin avslutning på en lang barnehagedag.
 
Vi hadde med oss et par pølser på termosen,
og lompe..
Men blåbæra vi plukket på veien ut til Fiskelit'n,
var mye mer fristende, syntes LilleMy.
Kosa oss gjorde vi iallefall!
Angret at vi ikke tok med badetøy,
for vannet var jo i grunnen ganske så deilig.
Men vi fikk da dyppa tærne!
Belønningen når vi kom hjem var stor!
Blåbær med melk og sukker!
Mmmm, bedre kveldsmat kan man vel ikke få!?
Selv om LilleMy hadde prøvesmakt iherdig under hele blåbærturen,
var det heldigvis nok til en liten skål med sommerminner!
Denne fornøyde jenta var blå over det hele,
god og mett,
sliten og trett
 etter å ha klatra over steiner og røtter
i sporene etter mammas
barndomsføtter..
Blåbærhilsen fra
LenaE

3 kommentarer:

  1. Mora så nok ganske lik ut når hu for å sprang å plukka blåbær på samma stian.... ;-))))
    Søss

    SvarSlett
  2. Heldige lilleMy som en solskinnsettermiddag får være med mamma på hennes barndomsstier :-) Takk for god hjelp med den grønne jakken, og flott ring du, den tar jeg. God helg fra nattevakten.

    SvarSlett
  3. Hei og tusen takk for kommentar i bloggen min! Så utrolig gøy å se disse bildene, fra en felles yndlingsplass i skogen! :-D Jeg har flyttet fra Trondheim, men på varme sommerdager kjenner jeg virkelig på savnet etter det kjære badevannet, markjordbærene og blåbærene!! <3

    SvarSlett

Kjempekoselig at du kikker innom, og enda koseligere at du legger igjen en hilsen. Hyggelige tilbakemeldinger er som bensin for sjelen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...