mandag 25. juli 2011

En klem..

Dette har vært ei helg med mye tårer og vonde følelser.
Det er litt vanskelig å starte på hverdagen etter ei helg som dette,
men det er nå engang slik at livet må gå videre.
Synes vi kan være stolte over hvordan det norske folk
 har vist til hele verden
at det er mulig å møte ondskap og hat,
 med kjærlighet og omtanke
for hverandre.
 
Det er lett å bli oppgitt og frustrert i en slik situasjon.
Men vi må ikke gi opp,
vi må ikke bli likegyldige,
og vi må for all del ikke bli hatefulle.
Hat gir ingenting.
Hat er destruktivt.
Vi velger kjærlighet!  
Fikk hengt opp disse tingene på en tom vegg,
 før jeg dro på hytta på fredag..
Var veldig fornøyd og gledet meg til å dele det her inne.
Når jeg kom hjem søndags kveld, var verden snudd på hodet,
og veggen fikk en helt annen mening;
Klem
for omtanke og kjærlighet,
et lys for håp,
et sitat for maktesløsheten jeg føler,
noen gamle minner,
litt hverdag
og et speil for å bli minnet på at jeg aldri skal bli likegyldig.
Jeg meldte meg som feltpartner hos leger uten grenser idag..
Å se hvordan det norske folk står sammen i elendigheten og gjør hverandre sterke,
fikk meg til å tenke på at det er andre katastrofer rundt i verden,
der menneskene står helt maktesløse og alene.
Opp i all maktesløsheten, tenkte jeg at jeg kunne bidra pittelitt..
Bare litt
fra
 LenaE

3 kommentarer:

  1. Kjempefin vegg og innlegg!! klem til deg :)

    SvarSlett
  2. ...endelig har jeg fått lagt meg til som følger av deg :)

    ...snærten (lekker) vegg!
    Fint å samle slike fine ting på ett sted.
    ME LIKE

    -Ida Susanne

    SvarSlett
  3. Kjempeflott innlegg å lese. Vi skal være stolte over å være norske etter hvor bra denne katastrofen har blitt håndtert av både politikere og "den vanlige mann på gata".

    Veggen din ble vakker.:)

    SvarSlett

Kjempekoselig at du kikker innom, og enda koseligere at du legger igjen en hilsen. Hyggelige tilbakemeldinger er som bensin for sjelen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...