onsdag 28. oktober 2009

Kaffestrikk og gulrotkake = kos

 I går var jeg hos lillesøstra mi på kaffebesøk, og da måtte jeg jo ha med meg noe strikking. Det er jo mye koseligere å være to når man sitter å strikker. Vi kosa oss med kaffe og gulrotkake, og strikkerier, selvfølgelig. Hadde ikke noen prosjekter på gang akkurat nå, men tok med meg noe Alpakkagarn og tenkte at jeg finner vel på noe når jeg har fått meg litt sunn gulrot.... ;)
Det ble til at jeg begynte på et par små votter: Stressa rundt i byen i helga for å finne noen gode votter som passer til en ett-åring, uten å direkte lykkes. Alle vottene som er å få kjøpt er enten for store, for smale, vanskelig å ta på, vanskelig å få til å henge på, eller de er så stive at ungene bare blir sittende med hendene rett ut, uten mulighet til å røre på fingrene.


I kveld koser jeg meg med å strikke ferdig tomlene, så kan de tas i bruk i morgen. Tror de blir gode og varme. Oppskriften er etter eget hode, og garnet er som sagt Alpakka. Jeg strikket inn en forsterkingstråd, uvisst av hvilket opphav for at det skulle bli litt mer hold i de. Vottene blir iallefall passe stødig, med passe lange mansjetter og ikke minst varme.


Nå, når jeg snart er ferdig med vottene, skal jeg kose meg med den nye boka til Tine Solheim; "Maskepi." Boka er fylt med godbiter for øyet, 151 sider med fargesprakende inspirasjon! Mmm, peisen er tent også. Starter rolig og fyrer opp med talglys; det varmer og har iallefall den samme nytten for velbehaget.... :)
Ha en fin høstkveld, alle.

1 kommentar:

  1. inger-lise sjøvld29. oktober 2009 kl. 13:49

    ja da blir lille my god å varm på fingrene sine ja :) lille søss er ferdig med sitt sitteunderlag og er i gang med neste prosjekt, så vi må nok te en kveld til om ikke alt for lenge.Da er det din tur til å stille med baksten, hmm ostekake kanskje ;0)

    SvarSlett

Kjempekoselig at du kikker innom, og enda koseligere at du legger igjen en hilsen. Hyggelige tilbakemeldinger er som bensin for sjelen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...