torsdag 22. oktober 2009

Ulljakke med pikekyss

Denne jakka har jeg strikket to ganger. Den var så god på at jeg måtte strikke en til, når lillemor hadde vokst ut av den første. Opppskriften er fra SandnesGarn, hefte 0605, Baby/Barn 0-4 år. Jeg valgte å bruke Alpakka istedenfor Madarin petit, og synes det fungerte bra. Synes det er mykere med ull, også er det jo så mye varmere.. Knappene fant jeg i skattekista mi, og de er jo bare knallsøte! Små sukkertøysom ligner på marengskaker - Pikekyss!


Skattekista er en boks med knapper som jeg fikk av min mormor da jeg var bare jentungen. Den har vært med meg siden da, og jeg henter ofte inspirasjon ved å kikke gjennom den fargerike skatten.. Har et par prosjekter i hodet som jeg håper å få tid til å realisere etterhvert.

2 kommentarer:

  1. Fin jakke :) Piå mi har også vokse ut av ei strikkejakke som eg vurderer å strikke på ny.

    SvarSlett
  2. Ååå, det var ei koseleg jakke! :)

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett

Kjempekoselig at du kikker innom, og enda koseligere at du legger igjen en hilsen. Hyggelige tilbakemeldinger er som bensin for sjelen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...