mandag 15. februar 2010

"En solskinnsdag i ferien min.."

                     "En solskinnsdag i ferien min"  Eggoljetempera av Grethe By Rise

Bildet og ikke minst tittelen gir meg sommerfølelsen som jeg nå lengter sånn etter.
Vinteren har vært kald og nå begynner jeg å lengte mot vår og mildere dager.
Heldigvis skal vi få en lite forsmak: om en måned drar jeg om min kjære på "bryllupsreise" til Brazil,
der skal vi tjuvstarte litt på sommeren og ta en liten pause fra hverdag og stress..

Maleriet forelsket jeg meg i da vi var på utstilling på galleri Empati, sommeren 2005.
Grethe by Rise er nok mest kjent for alle damene som hun maler, men jeg likte dette best:
Både motivet og fargene passet meg bedre.  
Nå har det fått hedersplassen på stua, og jeg er fortsatt forelsket.. :)

Var inne på nettsiden hennes her om dagen, og fant et nytt bilde som jeg gjerne kunne tenkt meg:
Det hadde blitt veldig fint i entréen...
                                                        "Varmt vennskap" av Grethe By Rise

Jeg kan jo alltids ønske meg... Har jo bursdag om et par måneder... :)
Men nå må jeg slutte å drømme,
og heller koble til jobb-PC'n for å forberede litt til seksjons-møte i morgen..

Ha en fin uke,
drøm deg litt bort!
Hilsen fra
LenaE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig at du kikker innom, og enda koseligere at du legger igjen en hilsen. Hyggelige tilbakemeldinger er som bensin for sjelen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...